Två skilda världar

Jag har fått en fråga från en läsare som jag mer än gärna vill svara på
 
det finns en kille som jag gillar, vi brukar smsa ganska mycket men det är mer som vänner, vi brukar skoja och sånt, men när vi träffas i skolan är han hur blyg som helst, vad ska jag göra?
 
Svar:
Det är svårt det där och mycket vanligt , det är mycket lättare att föra en konversation via sms än i verkligheten . Hemma kan man sitta o fundera , man kan skriva något och radera de o skriva om , om det inte blir bra .
Jag tror att den här killen är mycket osäker, som många är .. och det är inte konstigt att man är nervös att prata inför folk eller med folk . Men här tycker jag nog det är du som får stå på dig och börja små prata med honom i verkligheten. Du kommer då märka hur han beter sig. Han kanske bara väntar på att du ska ta steget för han kanske är rädd att du ska tycka att han är konstig som börjar prata med dig.
Det ända jag kan säga till dig är att du ska ta steget, för verkar han så blyg så kommer han nog aldrig börja prata. Ge han lite små blickar, sätt dig där han sitter, släng ur dig något ni pratat om på telefon!
Lovar, det kommer gå jätte bra :)
 
Kram !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback