Kompis!!

 
Först vill jag be om ursäkt för att jag inte bloggat på en vecka, har haft fullt upp i mitt liv! Men nu kör vi!
 
Jag har fått en fin fråga från en tjej som jag tänkte svara på!
Hej. Jag behöver lite hjälp angående en kille. Det finns en kille i min klass som är supersnäll, rolig och fin, dock har jag inte så mycket kontakt med han och vi pratar ganska lite. Jag vill inte ha något förhållande med honom, mer typ som bästa vän. Han har frågat mig en gång om jag ville ut men jag har ingen aning vad man kan göra med en kille, har du tips på vad man kan göra med en kille som man vill bli bra vän med? På måndag är det ju skola och jag vill på något sätt börja starta en konversation, men vad ska jag ens prata om? Behöver hjälp, tack på förhand<3

Btw, tack för en superbra blogg!
 
Svar: Tack så jätte mycket för responsen på bloggen!
Jätte bra fråga, och förlåt igen för sen svar !
Det där kan vara lite klurigt.. ibland kan det vara svårt det där när man ska ta första steget till en kontakt .. och speciellt med motsatt kön om man inte snackat så mycket innan , kan bli lite frågetecken från i ditt fall killens sida. Frågan i huvudet kommer nog upp , tycker hon om mig? .. på de sättet.
Bästa vän tycker jag inte du ska ha som ditt närmsta mål.. men börja bli lite små kompisar.
Det första jag hade gjort det hade varit att närma mig honom på något sätt, kanske sätta mig vid de gänger han umgås med.. försök lyssna på vad han pratar om.. hugg in med något ord .. och försök starta en konversation utifrån de han pratar om. Nr. Va dig själv. Skratta precis så som du brukar skratta, försök inte göra dig till för att han ska tycka om dig som kompis. Är det meningen att ni ska vara kompisar så är det så. De att han hade frågat om ni skulle ut var väl jätte bra, hitta på olika aktiviteter tycker jag nog är det bästa. Undvik att fika .. se på film.. gå på promenad.. . Om ni vill gå på bio , gå på någon rolig film.. undvik kärleksfilmer.. åk gokart, åk till ett badhus, gå på stan , kolla i affärer, spela tv spel..
Det är en svår fråga.. utifrån mina erfarenheter är det ganska svårt att ha killkompisar, då menar jag som man umgås ensam med.. oftast så uppstår någon känsla som är lite svår att hantera.
Men det ända svaret jag kan ge dig , är att va dig själv , hitta på roliga grejer tillsammans med honom!

Återkom gärna hur det går för er ! :)
Hoppas du fick ett hyffsat bra svar ! :)
kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback